Mindfulness hypnose

‘Hypnose’ roept wellicht bij jullie ook de tv-taferelen van Rasti Rostelli op, toch wekte het mijn interesse en ook ik had even mijn bedenkingen over deze techniek. Dus een beetje afwachtend,kritisch toch ook nieuwsgierig en spannend kwam de eerste lesdag van de basisopleiding hypnose dichterbij.

Bij binnenkomst was er weinig interactie, iedere student ging zo ver mogelijk bij de ander vandaan zitten… Na een toetsing, begon de cursus en bleven de Rasti Rostelli taferelen uit. Al snel moest ik praktisch aan de slag. Onwennig werden er groepjes geformeerd en werd afgetast hoe nou ineens de ander in trance te brengen. Een beetje lacherig en nerveus werd het beetje beginnersvrees overwonnen en zo begon mijn eerste hypnose “Kijk naar een punt recht voor je, blijf je hierop richten, je ziet de plek veranderen en als je voelt dat je ogen moe worden, laat ze dicht gaan en ga naar een plekje waar jij je prettig en veilig voelt…”. (Om iemand niet nu al te doen afdwalen heb ik hier maar een klein stukje van deze eerste sessie weergegeven). Het gebruik maken van mijn stem rustgevend en langzaam, maakt dat ik de ander al snel zie ontspannen, ook bij mezelf brengt dit ontspanning teweeg. Nog wel onwennig met ‘wat moet ik toch zeggen als iemand in trance is’, lukt het na deze eerste dag en een paar keer oefenen al beter om de juiste manier van communiceren en van aansluiten bij de ander te bereiken.

Nu, al veel oefenen verder volgt de volgende nog onwennige stap, het behandelen van de eerste cliënt middels hypnose. Na het oefenen op medestudenten, kijk ik er naar uit om kinderen te behandelen, die makkelijker beelden kunnen oproepen en met hun hele gevoel in deze beelden kunnen duiken. Ook kunnen zij makkelijker schakelen van het in trance zijn naar het hier en nu en vice versa.

Veel bewoordingen als ook de visuele voorstellingen die je maakt hebben raakvlakken met mindfulness. Hypnose biedt echter meer, het is doelgerichter, niet alleen focus je je op het hier en nu, ook focus je op je goede momenten om deze te versterken en leer je hoe beter om te gaan met stress, angst en chronisch pijn middels toepassen van zelfhypnose. Het is wonderbaarlijk om te zien hoe makkelijk kinderen geholpen kunnen worden met deze techniek, eveneens is het voor ouders fijn om tijdens een sessie aanwezig te zijn om je kind thuis te ondersteunen bij zelfhypnose.

Gratis video opname zien van een mindfulness hypnose sessie?
Benieuwd wanneer Educadora start met deze behandeling voor kinderen?
Meld je via de website aan voor de nieuwsbrief dan word je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en het uitkomen van de gratis video demonstratie van een sessie mindfulness hypnose.

Geef een reactie

