Laatste nieuwsbrief 2012: terugblik op 2012 en voornemens 2013!

 Beste lezer van de Educadora nieuwsbrief,

De laatste dagen van het jaar 2012 naderen…

Hierbij nog even op de valreep een korte nieuwsbrief van de praktijk.

In deze nieuwsbrief een terugblik als ook een blik vooruit.

 2012

Behandelaanbod

Het jaar 2012 was een bijzonder jaar voor Educadora en voor mij. Het was het eerste volledige jaar waarin ik alleen werkzaam was voor de praktijk Educadora . Hierdoor ontstond er meer ruimte om het aanbod van de praktijk uit te breiden. In het jaar 2012 is dan ook EMDR en Mindfull Hypnose toegevoegd aan het bestaande behandelaanbod en dit voelt als een positieve verrijking. Vele cliënten heb ik inmiddels met succes kennis kunnen laten maken met deze geweldige kortdurende behandelmethoden.  Meer lezen over EMDR, klik hier. Meer lezen over Mindfull Hypnose, klik hier.

 

Samenwerking

In het jaar 2012 ben ik nog meer samenwerking op gaan zoeken met collega vaktherapeuten in huis met Clasien Smulders (Tripade) en Merlijn Pasteuning (speltherapie Boxtel) maar ook buitenshuis o.a. met GZ Psychologe Kim van Gestel, diëtist Carla van Mensvoort, kinder-en jeugdtherapeut, Josine de Rooij (Houvast), Kindertolk Karin Tooren (Kate),  kinderfysiotherapie Boxtel, en Osteopathie praktijk Verhoeven.  Meer kennis van de sociale kaart zorgt ervoor dat er gerichter naar elkaar door verwezen kan worden. Voor ouders is het namelijk vaak onduidelijk bij wie ze voor welke hulp het beste op hun plek zijn.

Social media

Tevens dit jaar flink geïnvesteerd in gebruik maken van social media, zoalsfacebook, linked-in, twitter als ook een eigen Blog op WordPress.

Boek!

Mogelijk minder bekend is dat dit jaar ook in het teken heeft gestaan van het schrijven van mijn eerste boek samen met collega Kerstin Liem: “Thijs leert zijn hoofd leegmaken”. Momenteel nog de laatste wijzigingen aanbrengen en dan zal het boek in het eerste kwartaal van 2013 in eigen beheer uitgegeven worden. Meer weten over het boek, neem alvast een kijkje op defacebookpagina, klik hier of op de website, klik hier. (beiden nog wel onder constructie).

Privé

Maar verder ook prive een bijzonder jaar met de geboorte van mijn 4de kindje, na 3 dochters nu een zoon, Tibor. Hierdoor ben ik er even in de periode van mei t/m augustus tussen uit geweest om te genieten van mijn gezin.

2013

Behandelaanbod

In dit komende jaar zal mijn focus en expertise gericht blijven op het begeleiden van kinderen met aandacht-en concentratieproblemen en hun ouders. Verdere verdieping en nascholing zal op dit terrein plaatsvinden.  Ook op dit gebied zijn er diverse samenwerkingen aangegaan die komend jaar verder geïntensiveerd gaan worden. Daarnaast zal het bestaande behandelaanbod EMDR, Mindfull Hypnose, ouderbegeleiding en opvoedconsulten eveneens de nodige verdieping krijgen.

Laagdrempelig / gratis opvoedconsulten

Het jaar 2013 wordt het jaar waarin er nog meer tijd wordt besteed om samenwerking met andere vaktherapeuten te verbeteren en uit te breiden. Ook wil ik het komende jaar gaan inventariseren op welke wijze de praktijk kan voorzien in laagdrempelige opvoedingsondersteuning. Voor ouders met kleine vragen en/of twijfels die met 1-2 gesprekken en een duwtje in de goede richting weer vooruit kunnen. Middelen zoals Skype en Twitter zullen ook meer ingezet worden om nog vlugger en gerichter op twijfels en kleine vragen van ouders in te kunnen gaan. Ook zal ik gaan bekijken of er behoefte is aan een GRATIS opvoedspreekuur op locatie of een GRATIS telefonisch opvoedspreekuur. Ook de inzet van de OpvoedParty wil ik meer onder de aandacht brengen.

Uitgave van eigen boek

Tevens zal dit jaar het boek “Thijs leert zijn hoofd leegmaken” uitgegeven gaan worden. Een mooi moment om naar uit te kijken.

ADHDlifestylemagazine

En ook dit jaar zeker niet te missen … in juni 2013 zal het adhdlifestylemagazine ¡Suzan!  verschijnen. Ik lever hierin een bijdrage over neurofeedback bij ADHD. Hiervoor ook mijn dank aan de ouders en kinderen die ik mag benaderen om hun ervaringen te mogen beschrijven! Voor meer informatie over dit magazine over ADHD en behandelmogelijkheden, klik hier.

Tarieven

Komend jaar zullen de tarieven deels veranderen. Voor de behandeltrajecten die nog in 2012 zijn opgestart blijven tarieven van 2012 gelden. Voor nieuwe behandeltrajecten in 2013 geldt voor sommige diensten een verhoging.  Vanaf 2013 ben ik namelijk niet meer BTW vrijgesteld en geldt dat er 21% BTW berekend wordt over mijn diensten. De nieuwe tarieven kun je opvragen per mail via info@educadora.eu

Nieuwsbrief

Nu rest mij jullie te bedanken voor jullie aandacht het afgelopen jaar. Ik kijk er weer naar uit om ook het aankomende jaar elke maand een nieuwsbrief te schrijven met nieuws, weetjes en informatie. Deze nieuwsbrief zal vanaf januari vanuit een nieuw nieuwsbriefprogramma verschijnen (mailchimp).

Graag wil ik jullie een fijne en veilige jaarwisseling toewensen en voor 2013 een goede balans in je gezin!

 

Met vriendelijke groeten

Suzanne van der Star

Geef een reactie

