Speciale kinderen – Speciale producten.

Bijt jouw kind ook zo vaak op kleding?

Friemelt jouw kind ook met regelmaat aan spullen in de klas?

Ingrid vertelt tijdens de intake over de zintuigelijke informatieverwerking van haar dochter Evie:”Toen mijn dochter een kleuter was, viel het me op dat haar mouwen vaak nat waren en soms ook wel eens stuk gingen. Thuis zag ik het bijtgedrag vooral tijdens wacht- of ontspanningsmomenten zoals voor de televisie. De leerkracht zag het bijtgedrag ook terug in de schoolsituatie tijdens spannende momenten of om de concentratie te verhogen. Ook koordjes aan kleding moesten er in die tijd vaak aan geloven”

Inmiddels is Evie 6 jaar oud. Vanuit de intake en observatie is bekend geworden dat het bijtgedrag Evie helpt om te focussen. Op aanraden van mij heeft moeder een speciale ketting aangeschaft voor haar dochter om wel te kunnen voorzien in de bijtbehoefte maar om de kleding, pennen en potloden meer te kunnen ontzien.

De eerste reactie van moeder toen ik haar 2 weken later sprak:“Evie is helemaal weg van de ketting en ze draagt hem elke dag, ze ervaart het bijten op de ketting als prettig. Positief is dat het bijten op anderen producten en kleding al meer op de achtergrond raakt. De leerkracht geeft aan dat Evie prima blijft opletten in de klas. Ik kan deze produkten aan andere ouders van harte aanbevelen!”

Vanwege de toenemende vraag vanuit ouders uit de praktijk naar speciale produkten voor speciale kinderen, is Educadora gestart met een webshop, deze gaat binnenkort online!

Om alvast een voorproefje te geven, zie bijgaand een van de kettingen uit het assortiment.

Welke speciale producten voor je kind met ADHD of autisme gebruik jij? Waar ben jij het meest tevreden over en wat mag absoluut niet ontbreken in de nieuwe webshop van Educadora. Laat het ook andere ouders weten, door je reactie te plaatsen.  

Dank je wel.

Suzanne van der Star

Afbeelding

5 Reacties op “Speciale kinderen – Speciale producten.

  1. Hoi Suzanne, volgens mij is dat bijtgedrag niet perse gerelateerd aan een stoornis. Ik herinner me van vroeger wel dat ik en mijn zusje ook wel eens beten op mouwen en koordjes en dat er meisjes waren die strengen haar in hun mond nat kauwden. De laatste alinea in je artikel doet vermoeden dat die ketting vooral is voor speciale kinderen (met stoornis dus) en eigenlijk vind ik dat een beetje negatief overkomen. Waarom niet meer open houden van de doelgroep? Voor kinderen die graag ergens op bijten en ouders die kleding en pennen graag heel houden?
    Ik houd dit product zeker wel in mijn achterhoofd om aan ouders te adviseren. Tot dusver hier geen bijtende kinderen (hoewel dochterlief soms haar nagels aanvalt…dus wie weet ;-))

    • Beste Esther,

      Dank voor je reactie. Bijten en kauwen op kleding e.d. hoeft zeker niet te duiden op een stoornis.
      In mijn praktijk leg ik vooral de focus op de begeleiding van kinderen met aandacht- en concentratieproblemen. Hierdoor wil ik juist voor deze doelgroep producten aanbieden.
      Mijn blog is vaak meer gericht op kinderen en hun ouders met speciale behoeften, wat zeker niet let om het blog, maar ook producten toegankelijk te maken voor een bredere doelgroep.
      Deze producten zijn immers voor alle kinderen met bijt- of kauwgedrag geschikt.
      Fijn dat je de producten in je achterhoofd houdt om ouders te adviseren.
      Mocht je meer informatie wensen dan neem gerust even contact met me op.
      Groeten Suzanne

  2. Beste Suzanne,

    Kunt u mij vertellen vanaf wanneer en hoe ik deze ketting kan bestellen?

    Alvast dank,

    Mvg Mariska

  3. Inmiddels staan een groot deel van de exlusieve bijtkettingen op de website en kun je ze dus eenvoudig via de webshop bestellen.
    http://www.educadora.eu

Geef een reactie

